مراقبت و سلامتی

نکاتی برای مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف

lazy

صد در صد پوست یکی از مهم ترین فاکتورها برای زیبایی افراد ، مخصوصا خانوم ها به حساب می آید . عوامل درونی و خارجی بسیاری وجود دارد که موجب سلامت و شادابی پوست شما میشود و همچنین عواملی وجود دارند که باعث تخریب این بافت میشوند ! عواملی مانند ، زیر نور خورشید ماندن بدون ضد آفتاب ، سردی و گرمی هوا ، حساسیت های مختلف ، خشکی پوست و بسیاری از موارد دیگر که میتوانند به ضرر شما تمام شوند !

طبیعتا زمانی که فصل عوض می‌شود همه ما لباس‌های فصل قبلی را کنار گذاشته و به سراغ لباس‌های مناسب فصل جدید می‌رویم. پوست صورت و بدن ما نیز دقیقا به همین میزان توجه نیاز دارد. در واقع در هر فصلی از سال باید نکات و راهکارهای متفاوتی را برای مراقبت از پوستمان در نظر بگیریم.

برای مثال در فصل تابستان با توجه به تابش مستقیم نور خورشید و گرمی و خشکی هوا در بسیاری از مناطق ایران، باید از کرم‌های ضدآفتاب و یا کرم‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. در پاییز و زمستان نیز به دلیل سرمای هوا و شرایط نامساعد جوی، باید نسبت به انتخاب پوشاک مناسب و همچنین استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌های مرطوب کننده از مشکلاتی نظیر خشکی پوست جلوگیری کنید.

فصل پاییز یکی از مهم‌ترین فصل‌هایی است که باید حسابی مراقب سلامت پوست خود باشید. در این فصل خورشید در وضعیت خاصی قرار دارد و بسیاری به گمان اینکه دیگر از شدت تابش آن کم شده، روتین مراقبت از پوست را مانند تابستان و فصل های دیگر رعایت نمی کنند. در این بخش به بررسی مواردی که باید همچنان در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید، می پردازیم.

کرم مرطوب کننده : کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان باید طبق روتین مراقبت از پوست همیشگی رعایت شود. از آنجایی که پوست بدن به خصوص پوست دست تقریبا هر روز در معرض آلودگی‌ها و مواد شوینده مختلف خانگی و یا حتی صنعتی قرار دارد، نیازمند توجه ویژه‌ای است. انواع مختلفی از کرم مرطوب کننده پوست در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نوع پوست خود (چرب، معمولی و خشک) آنها را تهیه کنید.

ضد آفتاب : به دلیل این که آفتاب و گرما در فصل پاییز کمتر است نباید استفاده از کرم ضد آفتاب را کنار بگذارید. بالعکس استفاده از ضد آفتاب در این فصل به شدت توصیه می گردد. عدم استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل پاییز یکی از آن اشتباهات رایجی است که متاسفانه خیلی از افراد مرتکب می‌شوند. پوست صورت یا بدن شما در این سه ماه نیز به کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل 15 و یا بالاتر نیاز خواهد داشت.

کرم روز و شب : استفاده از کرم های روز و شب نیز به سلامت پوست و رساندن مواد مغذی به پوست نقش مهمی دارند، از آن ها غافل نشوید.

واقعیت این است که پوست شما در طول فصل تابستان به علت تابش مستقیم نور خورشید، شنا در استخر، خشکی هوا و بسیاری از موارد دیگر تا حدی خشک و آسیب‌پذیرتر شده است. بنابراین باید پوست خود را به بهترین شکل آماده کنید. یکی از روش‌ها بکارگیری محصولات مراقبت از پوست مثل لایه بردارها است، تا سلول‌های خشک و آسیب دیده پوست برداشته شده و به نوعی شادابی خود را بدست آورد.در فصل زمستان در بسیاری از مناطق ایران شاهد آب و هوای سرد و خشک هستیم. سرمای هوا بدون شک بر روی کیفیت و سلامت پوست چهره و بدن شما تاثیرات نامطلوبی خواهد گذاشت. باد، سرما، خشکی هوا و کاهش نور خورشید همگی عواملی هستند که می‌توانند بر روی شادابی پوست شما تاثیر منفی بگذارند. اگرچه برای برخی افراد خشکی پوست در این فصل مشکلی گذرا و نه چندان جدی است اما بسیاری از افراد با سرد شدن هوا از مشکلاتی مانند ترک‌های پوستی دردناک به خصوص در لب‌ها و دست‌ها رنج می‌برند. در ادامه راهکارهایی برای داشتن برنامه منظم روتین مراقبت از پوست با هدف جلوگیری از بروز این مشکلات و حفظ شادابی و سلامت در سردترین سه ماه سال را به شما نشان می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید